Terima kasih atas kunjungan berharga anda. Jadikan ia berharga dengan bermain di column kempen saya (saya akan balas jasa anda).
Blog ini di'maintain'oleh blogger yang masih ayam dalam teknik editing. So kalo berat sgt nak load page tu, sila inform. Owner akan cuba buangkan any load yang tak perlu. Kalo ada sebarang cadangan lagi bagus. Send dekat
pakcoh@gmail.com

Tuesday, March 22, 2011

7 wanita pertama tercantik tahun 2011

first ladies
Menjadi isteri kepada pemimpin suatu negara mesti kena ada kepintaran dan kecerdasan, tapi akan ada kelebihannya jika mereka juga mempunyai wajah-wajah yang cantik. Berikut ialah isteri-isteri para pemimpin negara yang termasuk dalam 7 wanita pertama paling cantik di tahun 2011 :

1. Queen Rania of Jordan

Ratu Rania Al-Abdullah jauh lebih dari sekadar ratu. Kecantikan dan kecerdasan Ratu Jordan membuatnya terpapar dalam majalah Forbes dari 100 wanita di dunia yang paling berpengaruh di 2009 pada ranking  #76 lebih baik dibandingkan tahun 2005 ranking #81 .
Dianggap oleh Barat (dia telah diwawancara berkali-kali, termasuk penampilan setengah jam pada Oprah), ia diberi nama wanita ketiga yang paling indah di dunia oleh majalah Harpers dan Ratu pada tahun 2005.

2. Asma al-Assad – Syria
Asma-al-Assad
Dengan prestasi cemerlang dalam investation banking, tidak seperti first lady lainnya di Syria, dia memiliki peranan politik yang penting di negeri ini saat dia terlibat dalam berbagai peristiwa politik dan diplomatik. Dia adalah salah seorang pembuat keputusan yang paling penting di Syria. Terpengaruh oleh idea-idea liberal dlm bidang ekonomi, dia berusaha untuk mengubah suaminya untuk menjadi liberalisme.
Dia juga terlibat dalam organisasi-organisasi amal dan kemanusiaan, serta gerakan bagi 'women emansipation' Syria.

3. Mehriban Aliyeva – Azerbaijan
Mehriban-Aliyeva-first-lady-of-Azerbaijan
First Lady Mehriban Aliyeva merupakan wanita yang stylish, Masyarakat suka  pada first lady yang punya  rasa yang kuat dalam berpakaian, seperti gaya Michelle Obama dan Carla Bruni . Mehriban Aliyeva sangat mengambil berat dalam hal penampilan. Dia cantik dan merupakan seorng pakar medic yang dihormati.

4. Carla Bruni-Sarkozy of France
Carla-Bruni-Sarkozy
Carla Bruni-Sarkozy adalah orang Itali berketurunan Perancis. Diberi nama Carla Gilberta Bruni Tedeschi ini lahir 23 December 1967 di Turin, Italia). Keluarganya pindah ke Perancis sejak tahun 1975, Bruni besar di Perancis pada usia 7 tahun dia sekolah di Boarding School di Swiss kemudian melanjutkan pelajaran dalam bidang Seni dan Arkitek di Perancis tapi dia meninggalkan pelajarannya untuk menjadi sebagai model.
Carla Bruni bertemu dengan presiden Perancis Nicolas Sarkozy bulan November 2007 disebuah pesta makan malam, saat itu Sarkozy sudah bercerai dari Isteri keduanya. Mereka menikah bulan Februari 2008 di paris hingga saat ini Carla Bruni masih berstatus sebagai warga Negara Itali.

5. Michelle Obama – USA
Michelle-Obama-usa
Adalah Michelle yang mendapatkan nama untuk penampilannya yang selalu 'chic'. Namun, penampilan tersebut ternyata bukan hasil kreativitinya sendiri. Ada sebuah fashion dream team yang berdiri di balik setiap busana Michelle. Mereka ini bukan stylist gaya karpet merah seperti yang banyak disewa oleh selebriti Hollywood. Semua penata gaya ini berpengkalan di Chicago, dan semua bekerja untuk menerbitkan penampilan elegan dan unik berkonsep do-it-yourself untuk Michelle.
“Dia first lady paling kasual yang pernah kita miliki,” kata Kate Betts, penulis buku Everyday Icon: Michelle Obama and the Power of Style. “Hal itu tidak berubah sejak ia menetap di White House. Ia masih mengenakan pakaian mahal dan murah, gaun-gaun motif bunga, dan ikat pinggang seperti yang dikenakannya saat sebelum bergelar first lady.”

6. Princess Lalla Salma of Morocco
Princess-Lalla-Salma
Wanita yang memiliki keindahan rambut warna merah ini juga memiliki sikap low profile yang disukai banyak orang di berbagai dunia. Bahkan kejayaannya melawan penyakit kanser membuat dirinya semangat mendirikan Pertubuhan Pencegahan Kanser pertama di negaranya.

7. Chantal Biya – Cameroon
chantal-biya
Meskipun suaminya sering disebut diktator yang tidak pandai bergaya, Chantal mampu mengadaptasikan gaya penyanyi senior Chaka Khan, dengan sangat baik. Malah lebih baik lagi, setelah dia beralih ke designer Roberto Cavalli dan Christian Lacroix Couture.

sumber: daripadastres.com

4 comments:

  1. Hahaha.. tak dapat masuk carta lagi.. dia tengah berusaha keras la tu utk 'diet'.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...